Er de forsikringsmæssige forhold vedrørende dagtilbuddet afklaret? |
Ja |
|||
Overholder institutionen reglerne for befordring af børn? |
Ja |
|||
Overholder institutionen kravene i bekendtgørelsen om legetøjsstandard? |
Ja |
|||
Overholder institutionen reglerne om røgfri miljøer? |
Ja |
|||
Overholder institutionen Sundhedsstyrelsens vejledning om hygiejne i daginstitutioner? |
Ja |
|||
Overholder institutionen anvisningerne i Fødevarestyrelsens vejledning om godkendelse af køkkener? |
Ja |
|||
Har institutionen udarbejdet en børnemiljøvurdering inden for de sidste 2 år? |
Ja |
|||
På hvilke datoer afholder institutionen de op til 7 mulige lukkedage? |
||||
Er institutionens lukkedage planlagt i overensstemmelse med Københavns Kommunes retningslinier for lukkedage? |
Ja |
|||
Hvor mange pædagogiske dage (dage hvor hele personalegruppen er samlet i udviklingsøjemed) har I afholdt i det forløbne år? |
3 |
|||
Er der gennemført en APV i institutionen indenfor de sidste 2 år? |
Ja |
|||
Er der særlige sundhedsmæssige problemstillinger i jeres institution? |
Ja |
|||
Lever I op til kravene i "Målsætninger for klubber"? |
||||
Arbejder I indenfor de mål og rammer der er beskrevet i "Målsætninger for fritidshjem og KKFO'er"? |
Ja |
|||
Overholdes reglerne for medicinhåndtering? |
Ja |
|||
Overholder institutionen lovgivningen for journalisering, arkivering og brug af netværksdrev? |
Ja |
|||
Har I sikret, at der er lavet arbejdspladsbrugsanvisninger (APB) for jeres faremærkede produkter? |
Ja |
|||
Har institutionen en beredskabsplan? |
Ja |
|||
Gennemføres der to årlige brandøvelser i institutionen? |
Ja |
|||
Følges brandøvelserne op af en skriftlig evaluering? |
Ja |
|||
Har institutionen valgt at arbejde med temaerne i den pædagogiske læreplan for dagtilbud? |
Ja |
|||
Har institutionen valgt at arbejde med de seks kompetenceområder, der gælder for børnehaveklassen i perioden fra børnenes start i KKFO'en eller fritidsinstitutionen frem til skolestart? |
||||
BEMÆRK |
||||
Afsluttet |
Ja |
|||
Selvregistreringstidspunkt: |
01-04-2019 |
|||
Selvregistrering gennemført af: |
|
Sociale relationer - barn/voksenkontakten |
|
||
Indsats |
Tilpas indsats |
||
Begrundelse |
Øen arbejder med en Runner funktion. Alle børn skal være ude til kl.14.30. Det er noget nyt som Øen er begyndt på og Øen mener at det har haft en god effekt ift. at alle børn skal kunne tjekke sig ind og at børnene får mulighed for bevæge sig lidt, så der skabes mere ro når de så må komme ind igen. Der er altid en fast aktivitet i gang udenfor, som regel i boldburet og ellers er det op til den enkelte medarb. hvad der sættes i gang mens børnene er ude. |
||
Anbefaling |
Der skal tilbydes trivsels samtaler. Det skal være tydeligt i SMTTI omkring børnemøderne, at det har en effekt at arbejde med BMW fokusområdet i den sammenhæng. |
||
Inklusion og fællesskab |
|||
Indsats |
Tilpas indsats |
||
Begrundelse |
På palæet arbejdes der bl.a. med pædagogisk idræt/ BOB (Børn og bevægelse) og her er der fokus på inklusion, da alle skal deltage i aktiviteten. For at have fokus på det inkluderende, så foregår mange af opgaverne i hold, så man er flere sammen og meget er i grupper. |
||
Anbefaling |
Arbejdet med pejlemærket skal blive tydeligt i den pædagogiske praksis og det anbefales at matriklerne videndeler ift. hvilke gode erfaringer der er gjort rundt omkring på matriklerne ift. arbejdet med pejlemærket. Det anbefales at det bliver tydeligt i de voksen initieret aktiviteter at der er fokus på inklusion og børnefællesskab. |
||
Sprogindsatsen |
|||
Indsats |
Vedligehold indsats |
||
Begrundelse |
Obs: Jeg oplever ikke medarb. folde sproget ud. Jeg oplever generelt medarb. som svare på tiltale fra børn, men jeg oplever kun sjældent medarb. der igangsætter samtaler eller folder samtaler med børnene ud. |
||
Anbefaling |
Det anbefales at det bliver tydeligt i den daglige pædagogiske praksis, at der arbejdes med at folde samtaler ud med børnene. |
||
Forældresamarbejde |
|||
Indsats |
Vedligehold indsats |
||
Begrundelse |
FI videndeler løbende med forældrene og forældrene inddrages altid, hvis der laves handleplaner på deres barn og det er vigtigt for FI at forældrene er en del af arbejdet med handleplanen. Forældrekaffe er et dagligdags tilbud. Der afholdes 3 forældremøder om året, hvor det ene er for nye forældre/kommende majbørn. Det bliver nok til 2 møder om året fremadrettet. Der ud over afholdes der sommerfest og Julestue. Der inviteres til førbesøg for de børn som starter op i maj, så forældre og barn kan komme på besøg på den matrikel de har fået plads på. FI ringer til de forældre der ikke giver tilbage melding på om de takker ja til pladsen i FI. FI kommunikerer primært via KBH barn. Umiddelbart er der næsten 100% tilknyttet KBH barn. Der hænges også opslag op i FI på informationstavlerne, så de forældre der ikke tjekker KBH Barn, har mulighed for at få informationen i FI. Der er også tilfælde hvor der ringes hjem, for at sikre at informationen kommer frem. Der evalueres løbende på forældrearrangementer og det drøftes løbende med forældrebestyrelsen. |
||
Anbefaling |
Det gives ingen anbefalinger her |
||
Sammenhæng og overgange |
|||
Indsats |
Vedligehold indsats |
||
Begrundelse |
Der er valgt en bog og en sang ifbm. Stærkt samarbejde, så børnene oplever genkendelighed ift. en bog og en sang i overgangen fra BH til FI. Det er lige startet op, men FI vurdere at der efter majbørns forløbet godt kan evalueres på, om det havde den ønskede effekt ift. sammenhæng i overgangen fra BH til FI. FI har en 14 dages periode, hvor BH kan komme på besøg. Enkelte børnehaver takker ja til tilbuddet, men FI oplever ikke, at der er mange BH der benytter sig af tilbuddet (3 i år). Medarb. fortæller at der muligvis kunne laves en lille film ift. hvordan FI Amagerhylden modtager majbørn, som så kunne sendes ud til alle BH, så de kunne vise den for deres kommende majbørns gruppe. Der er byttedag med skolen en dag inden sommerferien, hvor kommende BH kl. børn kommer over 1 times tid på skolen og FI så tager de nuværende BH KL børn over i FI. Majbørnene kommer også med over og henter børn kl.14.00 og der vil være ture til de andre matrikler og skolegården i forårsperioden. FI kommer med anbefalinger til skolen ifbm. Klassedannelse. Da skolen arbejder med sen klassedannelse har FI ikke mulighed for at køre med samme spor på matriklerne, derfor arbejder FI med at 1 klasse er fordelt på 2 matrikler, så det forhåbentlig ikke bliver for sårbart, hvis der byttes rundt i klasserne i forhold til klassedannelsen. Der er besøgsdage fra FI til FC. Skolen laver også besøgsdag til FC i skoletiden. FI besøger de 2 nærliggende FC. Der laves vidensoverdragelse til FC og der laves aftale om mundtlig overlevering, hvis det vurderes at der er behov. FI modtager vidensoverdragelser fra skolen, da det ofte bliver det nemmeste. FI oplever fortsat at vidensoverdragelserne er mangelfulde og at de kun modtager 50% med mindre de går iver på skolen. FI oplever et godt samarb. Ift. de børn der har særlige udfordringer. Der er afsat 2 dage til vidensoverdragelsesmøder for de børn som har behov for en særlig indsats ifbm. Overgang fra BH til FI. |
||
Anbefaling |
Det gives ingen anbefalinger her |
||
Krav om refleksion og metodisk systematik i den pædagogiske praksis |
|||
Indsats |
Vedligehold indsats |
||
Begrundelse |
Der arbejdes med SMTTI på alle matrikler. Udgangspunktet er at der laves SMTTI på alle aktiviteter. De studerende laver SMTTE på alle de aktiviteter de laver i FI. Det er på husmøderne der arbejdes med SMTTI. PL sender eks. På et par SMTTI til PK. F.eks. i BOB bliver der evalueret med børnene efter aktiviteten er slut. FI oplever at det er forskelligt fra matrikel til matrikel om de lykkes med børnemøderne, men der er lavet SMTTI på børnemøderne og PL sender en til PK. Der arbejdes løbende på at tilpasse børnemøderne så de giver mening for børnene. |
||
Anbefaling |
Det anbefales at det bliver tydeligt i alle SMTTI, at børnene er inddraget og har indflydelse på de aktivitetstilbud der er i FI. Det anbefales også at Det bliver tydeligt i SMTTI at børnene deltager aktivt i evaluering af aktiviteter og indsatser. |
||
Hvordan arbejder I med den nye styrkede læreplan? |
Arbejdet er endnu ikke startet op. |
||
|
Den faglige dialog tager udgangspunkt i KIDS scoringerne og de observationer der ligger til grund for KIDS scoringerne. Der vil de næste 2 år blive arbejde t med KIDS i FI Amagerhylden og det vil være handleplanen ifbm. KIDS der arbejdes med. |
||
Hvilket tilsyn forventes gennemført næste år? |
|||
Afsluttet |